مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 17:232014-10-25پزشكي

آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی بایدیکنواخت شود


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت برگزاری آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی به صورت جامع و یکنواخت تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛عبدالرحمان رستمیان در خصوص نوع برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و کارورزی، گفت: این امکان وجود دارد که دانشگاهی سوالات خود را به صورت ضعیف طراحی کند و یا دانشگاهی قوی تر، اما ما باید به این نکته توجه کنیم که می خواهیم پزشک تربیت کنیم.

وی افزود: هر دانشگاهی هم که پزشک تربیت می کند فقط برای همان شهر نیست بلکه برای کل کشور است و اگر سوالات یکنواخت باشد دانشگاه ها می توانند خود را در ورطه آزمون قرار دهند و ضعیف و قوی از یکدیگر متمایز شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمی توان استاندارد تربیت یک پزشک را به یک دانشگاه داد، گفت: این استاندارد باید ملی باشد زیرا ما به لحاظ ملی کار می کنیم و معتقدم که این امتحان باید جامع و یکنواخت برگزار شود نه اینکه به 10 قسمت مختلف تقسیم کنند و نتوانیم حتی سوالات را کنترل کنیم.

رستمیان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد چرا که اهمیت ملی دارد، گفت: امتحان جامع هم دانشجویان و هم دانشگاه ها را تقویت کرده و به سطح استاندارد ملی نزدیک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی بایدیکنواخت شود

آزمون علوم پایه پزشکی و کارورزی بایدیکنواخت شود