مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 17:082014-10-25سياسي

فردا صبح پنجمین همایش چاووشی خوانی در بوانات برگزار می شود


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوانات از برگزاری پنجمین همایش چاووشی خوانی با عنوان نخستین سوگواره بر آستان اشک در استقبال محرم خبر داد.

- " از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، منصور خدابنده با بیان اینکه همایش چاووشی خوانی هر ساله در نخستین روز محرم از ساعت 10 صبح برای اعلام فرارسیدن ماه محرم برگزار می شود، گفت: این همایش تا بعد از نماز ظهر و عصر که در مسجد جامع اقامه می شود ادامه دارد و سپس دسته های حسینی از محلات شهرستان سوریان شروع به حرکت می کنند و تا مرکز شهر می روند.

وی افزود: این دسته ها در مسیر خود بیرق هایی را در سردرب منازل و مغازه ها نصب می کنند و به محض رسیدن به مسجد جامع این شهرستان پنج بیرق را به نیت پنج تن آل عبا به بالای بام مسجد علم می کنند و تا آخر محرم و صفر این بیرق ها آنجا می مانند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوانات تصریح کرد: پنجمین همایش چاووشی خوانی بوانات امسال با عنوان نخستین سوگواره بر آستان اشک در استقبال محرم در شهر سوریان در مرکز شهرستان بوانات با همکاری دفتر امام جمعه، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیانات برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردا صبح پنجمین همایش چاووشی خوانی در بوانات برگزار می شود

فردا صبح پنجمین همایش چاووشی خوانی در بوانات برگزار می شود