مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 11:182014-10-25پزشكي

اقدامات تغذیه ای پیشگیرانه باید از سال های کودکی آغاز شود


یک کارشناس ارشد علوم تغذیه بر کاهش مصرف نمک در برنامه غذایی کودکان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "مریم شلیله" اظهارکرد: نمک از دو جزء کلر و سدیم تشکیل شده و برای انتقال پیام های عصبی، عملکرد صحیح عضلات و سوخت و ساز بدن ضروری است.

وی افزود: از کلر موجود در نمک برای ساخت اسید معده و از سدیم و کلر موجود در آن برای ساخت بزاق در بدن استفاده می شود همچنین از سوی دیگر، نمک یک طعم دهنده غذایی بوده و علت اصلی مصرف آن توسط مردم همین ویژگی است.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: مقدار مورد نیاز سدیم بسیار کم و به میزان دو تا سه گرم در روز است و با مصرف همین مقدار کم، بدن از کارآیی لازم برخوردار می شود.

در صورتی که نمک به مقدار توصیه شده مصرف شود و کلیه ها نیز از عملکرد مطلوب برخوردار باشند، نمک مازاد بر نیاز بدن به راحتی از راه کلیه ها و از طریق ادرار دفع می شود.

اما در ایران متوسط مصرف نمک روزانه 10 گرم است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد نیاز نمک تبعاتی از جمله بالا رفتن فشار خون را به دنبال دارد و با افزایش فشار خون از حد طبیعی، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد؛ وضعیتی که امروزه در همه کشورها از جمله ایران دیده می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات تغذیه ای پیشگیرانه باید از سال های کودکی آغاز شود

اقدامات تغذیه ای پیشگیرانه باید از سال های کودکی آغاز شود