مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 09:432014-10-25پزشكي

توصیه های بهداشتی در مورد مصرف نمک/ خطرات مصرف نمکهای غیربهداشتی


کارشناس مواد غذایی سازمان غذا و دارو گفت: جهت مصارف خوراکی صرفا استفاده از نمک تصفیه شده یددار که میزان ناخالصی های آن به حداقل رسیده و توسط کارخانه های تولید نمک خوراکی تولید می شود مجاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، مهندس سولماز چوبکی افزود: در تمام کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه ارگانهای نظارتی مواد غذایی کنترل زیادی بر تولید، توزیع و مصرف نمک برای مصارف خوراکی داشته اند و ویژگی های نمک خوراکی را با توجه به ضوابط و استانداردهای ملی کنترل می کنند.

وی تصریح کرد: نمکهای غیر تصفیه و غیر بهداشتی (مانند سنگ نمک، نمکهای صنعتی و نمک دریا) که در برخی از عطاری ها و یا فروشگاه های سطح شهر مشاهده می شوند به دلیل داشتن ناخالصی های فراوان و زیانبار، برای سلامتی مردم مضر هستند.

چوبکی گفت: مصرف نمکهای غیر تصفیه و غیر بهداشتی باعث بروز بیماریها و نارسایی های کلیوی، کبدی و گوارشی و حتی ایجاد مسمومیت می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از این بیماریها هزینه های درمانی بسیار بالا را به دنبال دارد و سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.

چوبکی تصریح کرد: وجود ناخالصی ها در نمک ضمن داشتن ظاهری بد رنگ (خاکستری) و علاوه بر ایجاد عوارض نامطلوب باعث کاهش شوری نمک شده و درنتیجه افزایش مصرف نمک را به دنبال دارد لذا استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی در مورد مصرف نمک/ خطرات مصرف نمکهای غیربهداشتی

توصیه های بهداشتی در مورد مصرف نمک/ خطرات مصرف نمکهای غیربهداشتی