مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 09:232014-10-25اجتماعي

گزارش فارس از سطح شهر محرم با بوی اسپند و نوای یا حسین آمد


زمان اندکی به آغاز محرم باقی مانده است، اما گویا شهر زودتر از ماه، وارد محرم حسینی شده است، زیرا پارچه سیاه، بوی اسپند و نوای یا حسین در شهر پیچیده است.

- "، شهر در تکاپو است، پارچه های سیاه بر دیوار شهر خودنمایی می کند، داربست هایی که در هر گوشه به چشم می خورد که با پارچه های برزنتی پوشیده شده اند، کودکان و نوجوانان با اشتیاق فراوان در حال بردن وسایل به تکایا و هیآت خود هستند، جوانان که شال مشکی بر گردن آویخته اند، بر بالای نردبان ها به نصب پارچه ها مشغول هستند و بوی اسپند فضا را پر کرده است.

ریش سفیدان محل که مدیریت تکایا را بر عهده دارند، سعی می کنند با چهره ای بشاش نسل نو جامعه را برای آماده سازی مجلس عزای حسین فاطمه(س) دعوت کنند، اینجا رنگ و بویی دیگر دارد، هر نوع تفکر، سلیقه و نگاه همه در زیر پرچم حسین جمع شده اند تا بار دیگر با امام خویش پیمانی دوباره ببندند.

همدلی و همیاری در سایه محرم و صفر چهره شهر را دگرگون کرده است و این خون ثارالله است که هنوز با گذشت 1400 سال هنوز می تپد، برای ترسیم حال و هوای دلدادگان حسینی پای سخن مردمی می نشینیم که از چند روز قبل خود را برای محرم آماده کرده اند.

*یاد مظلومیت، تشنگی و علی اصغر(ع) گلنوش اسدی که قطرات اشک بر گونه هایش جاری است، درباره محرم می گوید: ماه محرم من را به یاد مظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش فارس از سطح شهر محرم با بوی اسپند و نوای یا حسین آمد

گزارش فارس از سطح شهر محرم با بوی اسپند و نوای یا حسین آمد