مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 08:332014-10-25اقتصادي

ضرورت انطباق بهره­ برداری از کارون با شرایط موجود و آتی


عضو کمیته علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت: پدیده خشکسالی و احتمالاً تغییر اقلیم در سطح کشور، در کنار مباحث انتقال آب، ضرورت توجه و انطباق با شرایط موجود و آتی بهره­ برداری از کارون را اجتناب ناپذیر کرده است.

- محمدتقی منصوری­ کیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان- اظهارکرد: استفاده بهینه از رودخانه کارون که یکی از مواهب الهی است، مستلزم درک درست چالش های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی بوده و هر نوع تصمیم گیری در این زمینه باید با راهبرد توسعه پایدار ملی و ناحیه ای منطبق باشد.

وی افزود: بی شک تعدد عوامل تاثیرگذار بر چگونگی بهره برداری بهینه با رعایت حقوق همه عوامل ذینفع سبب پیچیدگی تصمیم گیری های کلان مدیریتی برای بهره برداری بهینه از این رودخانه شده است اما در هر سناریوی بهره برداری، تامین حداقلی پارامترها(از چهار جنبه فنی، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی) الزامی به نظر می رسد.

منصوری­ کیا ادامه داد: به عنوان مثال از منظر فنی، کاهش دبی رودخانه کارون در اغلب ایستگاه­های پمپاژ، سبب کاهش حداقل تراز کمینه و کاهش عمق استغراق پمپ های شناور در بعضی از ماه­ های سال شده است.

این موضوع سبب طراحی و ساخت ایستگاه پمپاژ اسکله­ ای کشت و صنعت دعبل خزاعی در کنار ایستگاه پمپاژ اصلی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت انطباق بهره­ برداری از کارون با شرایط موجود و آتی

ضرورت انطباق بهره­ برداری از کارون با شرایط موجود و آتی