مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1393 ساعت 01:022014-10-24سياسي

آخرین اخبار مربوط به تحولات اوکراین درگزارش مقامات سازمان ملل


در تابستان که درگیری های اوکراین در اوج خود بود، روزانه چهل و دو نفر جان خود را از دست می دادند و اکنون نیز که آتش بس قرار است، بطور متوسط روزانه نه نفر کشته می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازواحد مرکزی خبر از نیویورک، شورای امنیت در نشست جمعه خود تحولات اوکراین را دو روز قبل از انتخابات پارلمانی آن کشور بررسی کرد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر در این نشست خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: در برخی نواحی درگیری در اوکراین از جمله شهر لوهانسک آرامش برقرار است ولی تبادل آتش به طور روزانه در دیگر نواحی از جمله منطقه دونتسک ادامه دارد.

ایوان سیمونوویچ افزود: تلفات افراد غیرنظامی و نظامی همچنان رو به افزایش است و شمار تلفات ثبت شده در نتیجه درگیری ها تا بیست و نهم مهر، حداقل سه هزار و هفتصد و بیست و چهار نفر است که دویست و نود و هشت سرنشین کشته شده در سقوط هواپیمای مالزیایی را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق مسکونی در مناطق درگیری در اوکراین به طور مکرر هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار گرفته اند، استفاده از بمب های خوشه ای در نواحی مسکونی را هشدار دهنده نامید و این اقدام را نقض حقوق بشر دوستانه بین المللی توصیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین اخبار مربوط به تحولات اوکراین درگزارش مقامات سازمان ملل

آخرین اخبار مربوط به تحولات اوکراین درگزارش مقامات سازمان ملل