مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 21:132014-10-24سياسي

حسابداری اسلامی؛ ضرورت اقتصاد ایران


برای تدوین و ایجاد استانداردهای مناسب برای حسابداری، احتیاج به یک جریان قیاسی است که خود احتیاج به نظریه ی محکم و هم راستا با شرایط محیطی دارد.

- اسلام همانند سایر ادیان الهی دارای جهان بینی و نظام اعتقادی خاص خود است و دینی است که تنها به حوزه های فردی محصور نمی شود، بلکه سیستم منسجمی برای زندگی انسان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و تمام جنبه های مهم و تأثیرگذار بر زندگی وی عرضه می کند.

بنابراین برای مسلمانان، جدایی دانش (که با نوع و سبک زندگی انسان عجین است) از رهنمودهای مذهبی نارواست؛ چرا که منجر به رفتار غیراسلامی در جریان پیشرفت دانش و به کارگیری آن می شود.

بسیاری از اندیشمندان مسلمان عقیده دارند که نظام حسابداری که خود جزیی از دانش بشری است باید به آموزه های دین اسلام متصل گردد و این چیزی است که حسابداری اسلامی نامیده می شود.

از آنجا که بسیاری از جنبه های اقتصاد اسلامی تا حد زیادی با اقتصاد غربی متفاوت است، تکنیک های حسابداری انگلیسی ­ـ آمریکایی که بر اساس اقتصاد غربی و هم راستا با نیازهای نظری آن ها بنا شده، نمی تواند به آسانی در محیطی با اقتصاد اسلامی به کار گرفته شود.

بنابراین استانداردهای حسابداری بین المللی که بر چنین تکنیک هایی بنا شده اند مشکلاتی را برای مسلمانان در سراسر جهان به وجود خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسابداری اسلامی؛ ضرورت اقتصاد ایران

حسابداری اسلامی؛ ضرورت اقتصاد ایران