مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 13:022014-10-24سياسي

امام جمعه ارومیه : نظام جمهوری اسلامی متاثر از نهضت عاشورا است


امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی متاثر از نهضت عاشورا ، به دنبال حاکمیت دین و مبارزه با جبهه کفر است و سخنرانان و مداحان در ماه محرم باید این اهداف را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ، نهضت امام حسین را نهضت مبارزه علیه ظلم و استکبار اعلام کرد و افزود : نهضت امام حسین( ع) قیام و ایستادگی در برابر ظالمان برای دفاع از دین بود و باید برای حفاظت از این نهضت ، مراسم ایام ماه محرم از هر جهت غنی و پربار باشد.

وی با دعوت از دسته های عزاداری و مردم استان به رعایت اصول عزاداری اسلامی در ایام محرم گفت : مراسم عزاداری باید کاملا در شان امام حسین( ع) باشد وضروری است تا برخی رسوم غلط از این مجلس حذف شود و شایسته است عزاداران نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، ایشان را الگوی ماندگار در کشور دانست و افزود : این فقیه وارسته و سیاستمدار صریح و صادق با تولید علم و تربیت طلاب و شاگردان بسیار ، الگوی عملی وحدت حوزه و دانشگاه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه ارومیه : نظام جمهوری اسلامی متاثر از نهضت عاشورا است

امام جمعه ارومیه : نظام جمهوری اسلامی متاثر از نهضت عاشورا است