مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 12:082014-10-24بين الملل

نخست وزیر سابق ژاپن برای بهبود روابط توکیو - پکن میانجی گری می کند


یک منبع آگاه در ژاپن اعلام کرد، نخست وزیر پیشین این کشور چهارشنبه هفته آینده با رییس جمهور چین دیدار می کند تا زمینه برای ملاقات احتمالی میان رهبران دو کشور در ماه نوامبر را فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گمانه زنی ها در ژاپن حاکی از آن است که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به احتمال زیاد در حاشیه نشست رهبران آسیا- اقیانوسیه در شهر پکن طی ماه آینده میلادی با شی جین پینگ، رییس جمهور چین دیدار خواهد کرد.

نشست رودرروی رهبران چین و ژاپن نشان دهنده متمولی نمادین در روابط میان دو طرف به عنوان دومین و سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

در دو سال گذشته روابط چین و ژاپن بر سر اختلافات ناشی از مناقشه ارضی، رقابت منطقه ای و میراث اشغالگری های ژاپن در جنگ جهانی دوم تیره شد.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه دولت ژاپن تایید کرد که یاسوئو فوکودا، نخست وزیر سابق ژاپن قصد دارد به عنوان سرپرست یک مجمع منطقه ای رهبران تجاری و دولتی به پکن برود اما گفت که دولت از جزییات این سفر آگاه نیست.

فوکودا در اواخر ماه ژوییه در ماموریتی محرمانه به چین رفت تا میانجیگر نزدیکی دو کشور شده و تقاضای نخست وزیر ژاپن برای مذاکره با چین را به چینی ها ابلاغ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سابق ژاپن برای بهبود روابط توکیو - پکن میانجی گری می کند

نخست وزیر سابق ژاپن برای بهبود روابط توکیو - پکن میانجی گری می کند