مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1393 ساعت 05:432014-10-24فناوري

اینترنت 20 مگی به حقیقت می رسد؟


رویای دستیابی به اینترنت 20 مگابایتی در شرایطی که حداکثر سرعتی که یک کاربر برای اتصال به شبکه اینترنت می تواند در ایران تجربه کند، 128 گیگ است، - از سال 89 و با تشکیل کنسرسیوم اپراتور چهارم با نام ایرانیان نت یک قدم به حقیقت نزدیک شد و این شرکت اکنون به صورت انحصاری مجری طرح ایجاد فیبر نوری در 31 استان کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنسرسیوم ایرانیان نت یا همان اپراتور چهارم در اسفندماه سال 89 و با هدف ایجاد، توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات از طریق افزایش سطح دسترسی خانگی به فیبر نوری و ارائه سرویس های ارزش افزوده بر روی آن با دستور معاون اول رییس جمهوری تاسیس شد.

تا زمان شکل گیری ایرانیان نت، واژه اپراتور تنها برای شرکتهایی که خدمات تلفن همراه ارائه می دادند به کار می رفت اما چهارمین اپراتور کشور بر خلاف سه اپراتور اول مربوط به خدمات تلفن همراه نبود بلکه ماموریت اصلی اش ایجاد فیبر نوری در راستای افزایش سرعت اینترنت اعلام شد.

* ماموریت اصلی طبق پروانه شرکت ایرانیان نت هدف نهایی از ایجاد فیبرهای نوری از سوی این شرکت آن است که اپراتور چهارم بتواند طی 10 سال و در سه فاز که به ترتیب مربوط به دسترسی دولتی، شرکتی و درنهایت خانگی است، هشت تا 10 میلیون مشترک (پورت) را با سرعت حداقل 20 مگابیت بر ثانیه پشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت 20 مگی به حقیقت می رسد؟

اینترنت 20 مگی به حقیقت می رسد؟