مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 14:472014-10-23بين الملل

دولت آلمان مشارکت ارتش این کشور در آموزش نظامی کردهای عراق را بررسی می کند


وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد دولت کشورش مشارکت ارتش آلمان در ماموریت آموزش کردها در شمال عراق و همچنین ارسال سلاح برای کردها را بررسی می کند.

فرانک والتر اشتاینمایر روز پنجشنه در باکو بایتخت جمهوری آذربایجان گفت: ارتش و وزارت امور خارجهآلمان برای زمینه سازی جهت انجام چنین ماموریتی تلاش های اطلاعاتی خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: هدف آلمان بررسی امکان آموزش بیشتر نیروهای کرد در اربیل است و انتظار می رود در این ماموریت کشورهای دیگر عضو اروپا نیز حاضر شوند .

وزیر امور خارجه آلمان به تعداد نیروهایی که ممکن است آلمان برای آموزش کردها به عراق اعزام کند اشاره ای نکرد اما افزود: با پایان ماموریت اطلاعاتی، چگونگی و زمان آغاز این ماموریت اعلام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آلمان از باکو، اشتاینمایر ادامه داد: به نظر می رسد کشورهای حوزه اسکاندیناوی در این ماموریت حاضر شوند چنانچه دیگر کشورهای اروپایی نیز در این زمینه چراغ سبزهایی نشان داده اند.

در همین زمینه روزنامه زد دویچه سایتونگ نوشت: اتحادیه اروپا اعزام 200 تا 300 نیرو برای این ماموریت را بررسی می کند که از این تعداد 100 نیرو آلمانی خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آلمان مشارکت ارتش این کشور در آموزش نظامی کردهای عراق را بررسی می کند

دولت آلمان مشارکت ارتش این کشور در آموزش نظامی کردهای عراق را بررسی می کند