مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 09:532014-10-23بين الملل

مرگ افشاگر رسوایی «واترگیت»


سردبیر اسبق روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که با افشای رسوایی واترگیت پرده از برنامه های جاسوسی گسترده اف بی آی برداشت و در نهایت موجب برکناری رییس جمهور آمریکا شد، در سن 93 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، بنجامین برادلی که در بین سالهای 1968 تا 1991 بعنوان سردبیر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فعالیت می کرد و با افشای رسوای واترگیت موفق شد این روزنامه آمریکایی را به یکی از مهم ترین پایگاههای اطلاع رسانی مردم آمریکا ارتقا دهد، در سن 93 سالگی درگذشت.

رسوایی واترگیت نقطه عطف کسب اعتبار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در افکار عمومی مردم این کشور بود زیرا این افشاگری برای نخستین بار منجر به کناره گیری یک رییس جمهور آمریکا شد.

رسوایی واترگِیت به وقایعی اطلاق می شود که در بین سالهای 1972 تا 1975 1975 در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به استیضاح و سپس کناره گیری ریچارد نیکسون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تعدادی از مأموران اف بی آی وارد ساختمان هتل واترگیت، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا شدند و دستگاه های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ افشاگر رسوایی «واترگیت»

مرگ افشاگر رسوایی «واترگیت»