مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 07:332014-10-23بين الملل

زیباری: ترکیه به دلیل اعمال فشارها از مبارزان کرد در کوبانی حمایت کرد


تحولی مثبت در سطح روابط کردها با کشورهای منطقه و دولت ترکیه جهت پشتیبانی از مبارزان کرد در شهر کوبانی صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "هوشیار زیباری"، وزیر دارایی عراق در مصاحبه با شبکه العربیه علت موافقت دولت ترکیه برای حمایت از کردها را این گونه اعلام کرد: پس از این که آنکارا مورد اعمال فشارهایی از سوی افکار عمومی ترکیه به ویژه کردها در این کشور و همچنین طرف آمریکایی قرار گرفت، با حمایت از کردها موافقت کرد و پیشنهادی برای گشودن یک گذرگاه وجود دارد.

وی عنوان داشت: کردها، ترکیه و آمریکا با دولت اقلیم کردستان عراق جهت ارائه برخی از کمک ها نظامی و اعزام یگان هایی جهت حمایت از کردها در کوبانی توافق نظر دارند.

زیباری افزود: حملات هوایی کشورهای ائتلاف و هماهنگی های میدانی و مشارکت آن ها در آموزش نیروهای عراقی و پیشمرگ های کرد و ارسال سلاح های پیشرفته برای آن ها خود ضامن این است که مانع پیشروی های داعش شود و اهداف استراتژیک در عراق مورد تهدید واقع نشود.

وزیر دارایی عراق خاطرنشان کرد: ریاست اقلیم کردستان عراق نقش مهمی را در نزدیک کردن دیدگاه های احزاب و گروه های کرد در سوریه ایفا کرد و یکپارچه ساختن موضع سیاسی و حمایت از نیروهای مبارز در شهر کوبانی را تسهیل بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیباری: ترکیه به دلیل اعمال فشارها از مبارزان کرد در کوبانی حمایت کرد

زیباری: ترکیه به دلیل اعمال فشارها از مبارزان کرد در کوبانی حمایت کرد