مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1393 ساعت 04:172014-10-23اقتصادي

وزیر دارایی روسیه: روس نفت حمایت 48 میلیارد دلاری دولت را خواستار شده است


وزیر دارایی روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت شرکت روس نفت بیش از 48 میلیارد دلار از صندوق ثروت ملی درخواست کمک کرده است.

آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه با اعلام این خبر افزود شرکت روس نفت ، بزرگترین شرکت تولید کننده نفت در روسیه که از تحریمهای غرب بر ضد این کشور متضرر شده است بیش از دو تریلیون روبل (48 میلیارد و 520 میلیون دلار) از صندوق ثروت ملی درخواست کرده است.

صندوق ثروت ملی یکی از دو صندوق دولتی در روسیه است که درآمدهای نفتی را جمع آوری می کند و موجودی آن درحال حاضر به 83 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از مسکو ، با وجود اینکه وظیفه اصلی این صندوق حمایت از نظام معیشت بازنشستگان در روسیه است اما از آن برای حمایت از شرکتهای دیگر مانند شرکت تولید کننده گاز نوواتک و موسسه مالی وی تی پی که از این تحریمها زیان دیده اند نیز استفاده شده است.

یک منبع دولتی اوت گذشته به رویترز گفته بود روس نفت از صندوق ثروت ملی ، فروش اوراق به ارزش یک تریلیون و 500 میلیارد روبل را برای پوشش بدهیها و سرمایه گذاری در طرحهای جدید خواستار شده است.

بر اساس آخرین بیانیه ای که روس نفت منتشر کرده است این شرکت که به علت تحریمهای غرب بر ضد روسیه به علت نقش مسکو در منازعه اوکراین ، باب سرمایه گذاریهای غرب برابر آن بسته شده است ، باید بدهیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دارایی روسیه: روس نفت حمایت 48 میلیارد دلاری دولت را خواستار شده است

وزیر دارایی روسیه: روس نفت حمایت 48 میلیارد دلاری دولت را خواستار شده است