پشت هر دوربینی چشم کارگردان وجود داردسفیر پرتغال معتقد است نگاه ما در سینما نمی تواند بدون واسطه باشد و بالاخره پشت هر دوربینی چشم کارگردان وجود دارد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، در نشست ویژه هفته فیلم مکزیک که با حضور سفرای کشورهای مکزیک، پرتغال، آرژانتین، اسپانیا، نمایندگان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بنیاد رودکی و علاقه مندان سینما در کاخ موزه ملت مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار شد، ماریو فرناندو داماش نونش سفیر کشور پرتغال و کارشناس حوزه سینمای آمریکای لاتین به همراه مازیار فکری ارشاد منتقد سینما در خصوص سینمای مکزیک بحث و تبادل نظر کردند. در ابتدای این نشست ماریو فرناندو داماش نونش سفیر کشور پرتغال در خصوص برگزاری هفته فیلم مکزیک در تهران گفت: قبل از هر چیز ابتکار برگزاری چنین مراسمی را به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان کشورهای ایران و مکزیک تبریک می گویم. نکته جالب تر این است که چنین رویدادی با صد و پنجاهمین سالگرد روابط میان کشورهای پرتغال و مکزیک نیز همزمان شده که این انطباق را هم به فال نیک می گیریم. وی ادامه داد: می خواهم در صحبت هایم ایده هایی را معرفی کنم که لزوما از آن من نیست. سینمای مستند روش های خاص خودش را دارد و نیازی به نوشتن فیلمنامه در این سینما نیست! من می خواهم ایده و اندیشه یک فیلمساز مستند را در برابر یک برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |