مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 07:282014-10-22اجتماعي

چرا خانواده ها ریش و قیچی تعلیم و تربیت را به آموزش و پرورش سپردند؟


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگرخواهان پویایی و اثربخشی نظام تعلیم وتربیت کشورهستیم باید دونهاد خانه و مدرسه همگام و همراه با اهداف یکدیگر باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، مهدی نویدادهم در همایش روزخانواده که به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان دربندرعباس برگزارشد، افزود: هماهنگی بین این دو نهاد و انطباق با نیازهای روز جامعه می تواند تعلیم وتربیت را از پشتوانه یکپارچه و همسو برخوردار کند.

وی تصریح کرد: اگر به هردلیلی بین این دونهاد هماهنگی لازم نباشد، اهداف تربیتی نه تنها یکدیگر را تکمیل و تقویت نمی کنند بلکه می تواند در تعارض و تقابل با یکدیگر نیز قرار گیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش درادامه با اشاره به سابقه تاریخی نظام مدون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد مدرن امروزی پس از رنسانس شکل گرفت و دولت ها در گذر زمان رفته رفته زمام تعلیم و تربیت را از خانواده جداکرده و خود متولی آن شدند.

وی ادامه داد: این روند در بسیاری از کشورها فراز و نشیبی فراوانی را تجربه کرد و کشورایران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت تا پیش از انقلاب بیش از آنکه متوجه مدارس دولتی باشد در سبک سیاق سنتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خانواده ها ریش و قیچی تعلیم و تربیت را به آموزش و پرورش سپردند؟

چرا خانواده ها ریش و قیچی تعلیم و تربیت را به آموزش و پرورش سپردند؟