مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1393 ساعت 03:182014-10-21پزشكي

فارس گزارش می دهد ورزش بخشنامه‎ای، عامل سلامتی نیست!


اسلام اصولا به بهره مند شدن از زیبایی ها، شادی ها و عوامل نشاط آور اهمیت می دهد در همین راستا برخی ورزش‎ها نظیر شنا، سوارکاری، کشتی، تیراندازی و .

- " از گرگان، ورزش و تربیت بدنی را می‎توان از جمله تفریحات سالمی نامید که نه تنها منافاتی با سلامت انسان‎ها ندارد، بلکه خود داروی بسیاری از امراض است و اکثر پزشکان ورزش را در کنار سایر پروسیجرها و شیوه‎های درمانی به بیماران خود توصیه می‎کنند.

شاید ورزش را بتوان فصل مشترک بسیاری از علوم انسانی و پزشکی نامید که نه تنها در مکاتب مختلف روان‎شناسی و پزشکی دشمنی ندارد، بلکه مکملی نیز برای درمان امراض روحی، روانی و جسمی ناشناخته و مزمن محسوب می‎شود.

ورزش در اسلام در دین مبین اسلام نیز به کرات به مقوله تفریح و ورزش پرداخته شده و احادیث بسیاری در این خصوص روایت شده است.

در واقع دین اسلام دین اعتدال است و مقولات مختلفی در آن یافت می‎شود.

امیر مومنان حضرت علی (ع) می‎فرماید: مومن را سه وقت است وقتی که در آن با پروردگار خود به راز و نیاز می‎پردازد، وقتی که به حساب نفس خویش می‎رسد و وقتی که به لذت‎های حلال و خوش می‎گذراند.

همان طور که می‎بینیم در این حدیث مدت زمانی که برای تفریح سالم  در نظر گرفته شده با وقت عبادت برابر است و این نشان از اهمیت این مقوله در اسلام می‎باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد ورزش بخشنامه‎ای، عامل سلامتی نیست!

فارس گزارش می دهد ورزش بخشنامه‎ای، عامل سلامتی نیست!