مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 13:572014-10-21پزشكي

افزایش هر ساله 600 هزار مورد ناتوانی مغزی جدید در جهان در پی تماس با سرب


مدیر غذا و نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش هر ساله 600 هزار مورد ناتوانی مغزی جدید در جهان در پی تماس با سرب خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار"خبرگزاری دانشجو" از مشهد،" اسماعیل زاده امروز در نشست خبری که در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته سم شناسی برگزار شد، در خصوص پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی ها گفت: برای پیشگیری از گزش حشرات می توان علاوه بر نصب توری به روی پنجره ها، پوشیدن لباس های محافظت کننده و آستین بلند در محیط های باز غیر شهری، باید از پشه بند و مواد حشره کش در شب استفاده کرد.

وی در ادامه در رابطه با نحوه پیشگیری از مسمومیت با سرب افزود: ساخت لوله و مخازن آب، تهیه پوشش سقف ها، شیشه سازی، آفت کش هاف سوخت اتومبیل، حروف چاپی و غیره مهمترین مواردی هستند که در آنان سرب وجود دارد.

مدیر غذا و نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از سوختن هر لیتر بنزین سرب دار، 32 درصد سرب وارد هوا می شود که 10 درصد آن روی سطح خیابان ها ریخته می شود و به طور متوسط یک اتومبیل حدود یک کیلو گرم در سال از خود سرب خارج می کند.

اسماعیل زاده با بیان این که در منازل قدیمی که 40 سال از ساخت آنان می گذرد، رنگ های استفاده و پوسته شده و لوله های آب سربی، اصلی ترین منبع م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش هر ساله 600 هزار مورد ناتوانی مغزی جدید در جهان در پی تماس با سرب

افزایش هر ساله 600 هزار مورد ناتوانی مغزی جدید در جهان در پی تماس با سرب