مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 10:082014-10-21اقتصادي

ایران به سامانه جامع آماری نیاز دارد


وزیر کشور با اشاره به وجود آمارهای پراکنده در کشور بر لزوم تجمیع اطلاعات آماری کشور با محوریت مرکز آمار ایران تأکید کرد و گفت: به سامانه جامع آماری نیاز داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش روز بزرگداشت آمار و برنامه ریزی گفت: متأسفانه در کشور شاهد آمارهای پراکنده هستیم و اولویت آن است که مرکز آمار، مرکز و مرجع اصلی باشد.

باید همه دستگاه های دولتی آمار خود را در داخل یک مرکز داده بزرگ بریزند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تهیه آمارهای پنج و 10 ساله کهنه شده است بلکه باید آمار کشور به صورت روزانه باشد، اظهار داشت: همه به دنبال ایجاد بانک اطلاعات هستند و باید این نقیصه در کشوربرطرف شود.

وزیر کشور همچنین تحلیل درست آمار را از نیازهای برنامه ریزی کشور دانست و گفت: زمانی هم که در دیوان محاسبات کشور بودم این دو سؤال را مطرح کردم که هیچ کس نمی داند درآمد واقعی دولت و همچنین هزینه های کل دولت چقدر است و به همین دلیل نمی تواند برنامه ریزی کند که چقدر باید منابع داشته باشد یا مالیات بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تحلیل آمار باید راهبردی و راهگشا باشد، بیان کرد: طرح موضوع موازی کاری و تداخل و اثربخشی نامناسب در شورای عالی رفاه دو روز قبل برگزار شد و امیدواریم این گونه نشست ها به این نتیجه منجر شود که در کشور ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به سامانه جامع آماری نیاز دارد

ایران به سامانه جامع آماری نیاز دارد