مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 10:022014-10-21فرهنگي

بخش قابل توجهی از آثار مکتوب شعرای لرستان به شعر عاشورایی اختصاص دارد


مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان گفت: بخش قابل توجهی از آثار مکتوب شعرای لرستان به شعر عاشورایی اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از خرم آباد، نوری امروز در مقاله‎ای با عنوان "بررسی و تحلیل شعر عاشورایی فارسی" در لرستان در سومین همایش کله باد در محل دانشگاه لرستان گفت: در لرستان حجم اندکی از آثار ادبی فرصت مکتوب شدن یافته‎اند؛ از این رو بسیاری از اشعار این دیار از بین رفته‎اند و نمی‎توان به آن ها دست یافت؛ اما با این حال می‎بینیم که بخش قابل توجهی از همین آثار مکتوب موجود به شعر عاشورایی و مضامین مربوط به واقعه کربلا اختصاص دارد.

وی افزود: وجود این اشعار نه تنها ارادت مردمان این دیار را به خاندان رسالت نشان می‎دهد؛ بلکه از تمایل آن ها به صفاتی چون مردانگی، شرافت، آزادگی که امام حسین(ع) و شهیدان کربلا مثل اعلای این صفات هستند، حکایت می‎کند.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان گفت: اشعار عاشورایی از قدیمی‎ترین مضامین مورد استفاده در شعر و ادبیات لرستان است و در واقع کهن ترین سروده های ادیبان لرستان تا آثار شاعران امروز این دیار می توان نمونه‎های فراوانی را با این مضمون یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش قابل توجهی از آثار مکتوب شعرای لرستان به شعر عاشورایی اختصاص دارد

بخش قابل توجهی از آثار مکتوب شعرای لرستان به شعر عاشورایی اختصاص دارد