مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 09:532014-10-21دانش

محققان به شواهد جدیدی درباره خطوط نازکا دست یافتند


محققان پس از سالها تحقیق و پژوهش به شواهد جدیدی درباره کاربری خطوط اسرارآمیز نازکا در پرو دست یافتند.

- "، براساس یافته های محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا کاربری اصلی خطوط نازکا که در صحرایی به همین نام در پرو قرار دارند، سهمیه بندی آب بوده است.

خطوط  2800 ساله نازکا که در سال 1994 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شد، مجموعه ای از خطوط هستند که توسط مردم تمدن ناشناخته ی نازکا کشیده شده و صدها شکل منحصربه فرد شامل مگس، پرندگان، عنکبوت، میمون و مارمولک را به نمایش درآورده اند.

این خطوط که عمقی بین 10 تا 30 سانتی متر دارند با برداشتن سنگ ریزه هایی با پوشش اکسید آهن که سطح صحرای نازکا را پوشانده، ساخته شده و به دلیل خشکی بسیار زیاد، باد کم و شرایط آب وهوایی ثابت صحرای نازکا تا کنون تقریبا سالم مانده، البته طی سال های اخیر بدلیل چرای گله های گوسفند و خوک روی این خطوط صدماتی به آنها وارد شده است.

در این شرایط محققان پس از چند سال بررسی خطوط نازکا بویژه بخش اصلی آن که در دره ای تاریخی به نام چینجا واقع شده به این نتیجه رسیده اند که این خطوط در هزاران سال قبل علاوه بر کاربری مذهبی و نجومی سهمیه استفاده هر یک از اقوام ساکن در صحرای نازکا را برای استفاده از منابع آب در فصول مختلف تعیین می کرده ، البته به باور بومیان هدف از خلق آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان به شواهد جدیدی درباره خطوط نازکا دست یافتند

محققان به شواهد جدیدی درباره خطوط نازکا دست یافتند