مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 09:382014-10-21بين الملل

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی در ترکیه


انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پی مرگ مشکوک خبرنگار شبکه پرس تی وی در ترکیه بیانیه ای صادر کرد و خواستار روشن شدن هر چه سریعتر عوامل و دلایل مرگ این خبرنگار بین المللی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ به نقل از روابط عمومی انجمن روزنامه نگاران مسلمان متن این بیانیه به شرح زیر است: خبر مرگ خانم " سرنا شیم" خبرنگار شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی در ترکیه آن هم چند روز پس از اتهام زنی آنکارا علیه وی و اظهارات او مبنی بر اینکه تصاویری از انتقال تروریست ها به سوریه از طریق ترکیه در اختیار دارد بر اثر سانحه رانندگی، جامعه رسانه ای کشور را بسیار نگران کرد.

بدیهی است که کسب اخبار و انعکاس رویدادها وظیفه ی ذاتی در حرفه خبرنگاری است و بر اساس کنوانسیون ژنو و ماده 19 اعلامیه حقوق بشر، کسب اطلاعات و انتشار آن بدون ملاحظات مرزی آزاد است و دولت های میزبان وظیفه تامین امنیت خبرنگاران را بر عهده دارند و امضاکنندگان این کنوانسیون ها متعهد شده اند از آن در هر زمان و مکانی حمایت کنند.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن رد اتهامات وارده به این خبرنگار از سوی سرویس های امنیتی ترکیه بر این باور است که این خبرنگار به رسالت حرفه ای اطلاع رسانی خود عمل کرده و اتهام های وارد به وی از سوی دستگاههای اطلاعاتی ترکیه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی در ترکیه

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان در خصوص مرگ مشکوک خبرنگار پرس تی وی در ترکیه