مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 02:582014-10-20بين الملل

تأبید دوباره پایبندی کامل ایران به توافق ژنو


مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش ماهانه خود با موضوع روند اجرای تعهدات ایران در توافق موقت ژنو، تایید کرد که تهران اقدامات داوطلبانه را بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اجرایی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با انتشار گزارشی، تایید کرد که تهران به مفاد توافق موقت هسته ای که پایان تیر ماه به مدت چهار ماه تمدید شد، به طور کامل پایبند بوده و همچنان به اجرای اقدامات داوطلبانه بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، ادامه می دهد.

بر اساس توافقی که روز سوم آذر سال گذشته میان ایران و گروه موسوم به 1+5 (متشکل از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) به دست آمد، تهران باید گام هایی را برمی داشت.

آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته ای سازمان ملل مسئول بررسی پایبندی تهران به تعهدات خود شده و آمانو هر ماه گزارشی در مورد روند اجرای بخش هسته ای توافق، در اختیار اعضا قرار می دهد.

مهمترین تغییرات در گزارش تازه آژانس نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازماه قبل، رقیق سازی 4118 کیلوگرم از اورانیوم 235 با غنای 2درصد به اورانیوم طبیعی و همچنین و مصرف 17.

1 کیلوگرم از ذخایر تری اورانیوم اوکت اکسید (U3O8) را برای تولید سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأبید دوباره پایبندی کامل ایران به توافق ژنو

تأبید دوباره پایبندی کامل ایران به توافق ژنو