مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1393 ساعت 01:372014-10-20بين الملل

تاکید سازمان ملل بر اجرای توافق نامه صلح در منطقه دریاچه های بزرگ


نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور منطقه دریاچه های بزرگ روز دوشنبه نقش زنان و جوانان را برای تحکیم صلح پایدار در منطقه مهم توصیف کرد.

وی که با رییس جمهوری بروندی دیدار کرد بر تعهد خود و سازمان ملل متحد مبنی بر حمایت از تلاش ها در زمینه برقرای صلح در منطقه، در چارچوب توافقنامه صلح، امنیت وهمکاری که 13 کشور آن را به امضا رساندند تاکید کرد.

توافقامه ای که هدف از آن پایان دادن به درگیری ها و خشونت هایی است که در طی هفده سال گذشته، به جمهوری دموکراتیک کنگو و 13کشور همسایه آن در منطقه دریاچه های بزرگ آسیب های جدی وارد کرده است.

تحکیم ثبات ، پیدا کردن علت درگیری ها ، حل و فصل مشکلات و حمایت از اعتماد میان کشورهای همسایه از دیگر اهداف توافق نامه صلح ، امنیت و همکاری اعلام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور منطقه دریاچه های بزرگ با بیان این که یکی از مسئولیت های وی توجه به مسئله نا امنی در جمهوری دموکراتیک کنگو است جایی که درگیری ها و از بین رفتن منابع مالی علت اصلی ناامنی غذایی هزاران انسان به حساب می آید گفت بر اساس توافقنامه صلح، امنیت و همکاری ،کشورهای امضا کننده آن باید به حاکمیت کشورهای همسایه خود و تمامیت ارضی انها احترام بگذارند ، از هرگونه کمک به گروه های مسلح خود داری کنند و همکاری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سازمان ملل بر اجرای توافق نامه صلح در منطقه دریاچه های بزرگ

تاکید سازمان ملل بر اجرای توافق نامه صلح در منطقه دریاچه های بزرگ