مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 10:082014-10-20پزشكي

افسردگی، نوجوانان را تهدید می کند


متأسفانه امروز نوجوانان ما در آستانه ابتلا به افسردگی قرار دارند و یکی از عوامل کاهش افسردگی در نوجوانان داشتن ارتباطی کلامی و صمیمی با آنهاست.

- اکرم ایزدخواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه نبود بهداشت روانی در افراد مشکلاتی چون افسردگی را رقم خواهد زد، افزود: افسردگی علل بسیار گوناگونی چون مسائل فیزیولوژیکی و عوامل محیطی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات فیزیولوژیکی چون کم خونی، مشکلات تیرویید، بیماری های جسمی و حتی زایمان زمینه بروز افسردگی را در افراد بالا می برد، گفت: در کنار این مشکلات عوامل محیطی، مشکلات خانوادگی مانند فوت یکی از اعضای خانواده، شکست مالی، اختلافات فاحش خانوادگی و تنش های موجود در روابط زوجین و والدین، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، درصد بروز افسردگی در افراد را افزایش می دهد.

ایزدخواه حتی بروز حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسانی را ایجادکننده افسردگی در افراد دانست و گفت: متأسفانه زنان به دلیل عاطفی بودن و همچنین شرایط ویژه فیزیولوژیک بیشتر مستعد افسردگی هستند، به نحوی که طبق بررسی های اخیر زنان دو برابر بیشتر از مردان به افسردگی دچار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی، نوجوانان را تهدید می کند

افسردگی، نوجوانان را تهدید می کند