مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1393 ساعت 07:082014-10-20پزشكي

زایمان راحت با ورزش در دوران بارداری


یک کارشناس ارشد فیزیوتراپی با بیان اینکه انجام تمرین های ورزشی در زمان بارداری، زایمان کوتاه تر و مداخلات پزشکی کمتری به دنبال دارد، تاکید کرد: - اغلب زنانی که در دوران بارداری از فعالیت روزمره خود کاسته و بیشتر به استراحت پرداخته اند، زایمان سخت و طولانی دارند.

رکسانا بزازبهبهانی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه بارداری یک مرحله فیزیولوژیک و طبیعی است که نباید به آن به عنوان یک مشکل نگاه کرد، گفت: تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری شامل افزایش ترشحات هورمون ها، ترشح هورمون ریلاکسین، افزایش رشد و بزرگ شدن رحم و جنین و افزایش وزن بدن است.

وی در ادامه افزود: شنا و پیاده روی از ورزش هایی است که باید زنان باردار به انجام آن ها تشویق شوند؛ چرا که این ورزش ها در عملکرد مطلوب سیستم قلبی - عروقی و تنفسی موثرند و به نگهداری قدرت و توان عضلانی مادر کمک می کند.

همچنین بازگشت سریع تر به وضعیت قبل بارداری را به همراه دارد.

بهبهانی با بیان اینکه انجام ورزش با شدت متوسط برای زنان باردار اساسی و مهم است، خاطرنشان کرد: از فواید ورزش در دوران بارداری می توان به کاهش ذخیره و تجمع چربی، افزایش سطح انرژی مادر، کاهش زمان بازگشت بدن مادر به قبل از بارداری، کاهش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان راحت با ورزش در دوران بارداری

زایمان راحت با ورزش در دوران بارداری