مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1393 ساعت 20:382014-10-19فرهنگي

در داراب فارس خانه سوخکیان موزه مردم شناسی می شود


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: خانه سوخکیان، هم اکنون در حال مرمت و تجهیز است تا به موزه مردم شناسی تبدیل شود.

- " از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، علیرضا پرویزی اظهار داشت: بخشی از این خانه تاریخی پس از اتمام کار مرمت و تجهیز قرار است به خانه صنایع دستی تبدیل شود.

وی گفت: در این مرکز به عنوان خانه صنایع دستی داراب در رشته های سازسازی سنتی، خاتم، منبت و معرق، دست بافته های داری و دوخت لباس های محلی در سه بخش آموزش، تولید و فروش فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخشی از این خانه تاریخی قرار است موزه مردم شناسی راه اندازی شود، گفت: تجهیزات لازم برای راه اندازی موزه نیز خریداری شده که با اتمام کار مرمت این موزه نیز گشایش خواهد یافت.

در ادامه این گفت وگو دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی داراب نیز خبر از استقرار مرکز پژوهشی داراب شناسی داد و بیان کرد: میراث فرهنگی این استان و شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این مرکز هرچه سریع تر راه اندازی شود.

محمدباقر مهاجر افزود: کتاب های ارزنده ای نیز از سوی علاقه مندان به انجمن اهدا شده که پس از استقرار مرکز پژوهشی، کتابخانه تخصصی داراب شناسی نیز در این مرکز راه اندازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در داراب فارس خانه سوخکیان موزه مردم شناسی می شود

در داراب فارس خانه سوخکیان موزه مردم شناسی می شود