مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1393 ساعت 10:382014-10-19اقتصادي

کلید تدبیر در قفل پتروشیمی کرمان چرخید/ کرمان بر روی سکوی پرتاب اقتصادی


مجتمع پتروشیمی فجر کرمان به عنوان تنها واحد پتروشیمی شرق کشور، این استان را در آستانه تحولی بزرگ قرار داده است و می تواند در کنار تولید هزاران شغل کشور را نیز از واردات بسیاری از مشتقات نهایی پتروشیمی بی نیاز کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، هشت سال پیش در سفر هیئت دولت به کرمان در مصوبه ای قرار شد چهار واحد پتروشیمی از جمله دو نوع واحد پلی اتیلن و دو نوع واحدpvc در شهرستان های جیرفت، بم، بردسیر و بافت استان کرمان راه اندازی شود.

در آن زمان هیئت دولت با سفر به اکثر استانها قول راه اندازی یک واحد پتروشیمی را می داد اما با پایان یافتن دولت نهم و حتی دهم هیچ گاه خبری از احداث این واحدهای صنعتی در کرمان نشد.

گمان می رفت با راه اندازی این واحدهای صنعتی تحولی بزرگ در زمینه توسعه اقتصادی در کرمان روی دهد استانی که قطب تولید مس، زغالسنگ و سنگ آهن کشور است و مجتمع های بزرگ صنعتی از جمله گل گهر سیرجان، جلال آباد زرند و شرکت مس را در خود جای داده است می رفت تا به یکی از قطبهای تولید محصولات پتروشیمی نیز تبدیل شود اما عملا اتفاقی در این زمینه در کرمان روی نداد تا با شروع دولت یازدهم راه اندازی آن چهار واحد پتروشیمی در قالب یک مجتمع پتروشیمی در استان کرمان محقق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلید تدبیر در قفل پتروشیمی کرمان چرخید/ کرمان بر روی سکوی پرتاب اقتصادی

کلید تدبیر در قفل پتروشیمی کرمان چرخید/ کرمان بر روی سکوی پرتاب اقتصادی