مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1393 ساعت 08:122014-10-04پزشكي

ملک زاده : چاقی آغاز ابتلا به بیماریهای قلب و عروق


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اپیدمی چاقی در ایران هشدار داد .

ملک زاده دیشب در سومین همایش بین المللی پیشگیری از بیماری های قلب و عروق در شیراز گفت : باتوجه به حجم بالای مصرف مواد غذایی در میان ایرانیان، لازم است پژوهش هایی در این زمینه دنبال شود و در همین راستا ، مدیریت کنترل بیماری ها نیز از بیماری های واگیر به غیرواگیر در حال تغییر است.

وی با هشدار نسبت به اپیدمی چاقی در ایران افزود : زنان ایرانی از زنان آمریکایی و اروپایی چاق تر هستند و مصرف بالای مواد غذایی مانند نان و برنج ، در شیوع دیابت در ایران نیز موثر بوده است.

ملک زاده افزود : چاقی در واقع آغاز ابتلا به بیماری های قلب و عروق و دیابت است که باید بیش از این جامعه بر روی آن حساس باشد و در این زمینه احتمال خطر و ابتلا برای زنان بیشتر است .

وی مهمترین عامل چاقی در ایران را شیوع مصرف غذایی و مصرف نان و برنج دانست و اعلام کرد:سرانه مصرف نان و برنج در ایران بسیار زیاد است که باید نسبت به این موضوع پیشگیری های لازم صورت گیرد.

ملک زاده افزود: مطالعات نشان داده که 50 درصد ایرانیان بدون آگاهی مبتلا به پرخوری هستند که نیاز است دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به این موضوع تحقیقات خود را شروع کند و دلایل آن را بررسی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملک زاده : چاقی آغاز ابتلا به بیماریهای قلب و عروق

ملک زاده : چاقی آغاز ابتلا به بیماریهای قلب و عروق