مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1393 ساعت 10:032014-10-02پزشكي

13 درصد جمعیت کشور مبتلا به آسم هستند


عوامل مختلفی مانند گرد و غبار، عوامل آلاینده، دود سیگار، مواد شیمیایی و شوینده ها و عوامل آلرژی زا مانند حیوانات خانگی در بروز بیماری های آسم و آلرژی موثر هستند.

- دبیر علمی همایش منطقه ای آسم و آلرژی گفت: 13 درصد جمعیت کشور به بیماری آسم مبتلا هستند اما این آمار در استان ها تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر رسول نصیری روز پنجشنبه در همایش منطقه ای آسم و آلرژی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج، بیماری های آلرژی زا را یکی از معضلات بهداشتی امروز بیان کرد و افزود: افزایش آمار بیماری آسم در سطح کشور نگران کننده است.

وی اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند گرد و غبار، عوامل آلاینده، دود سیگار، مواد شیمیایی و شوینده ها و عوامل آلرژی زا مانند حیوانات خانگی در بروز بیماری های آسم و آلرژی موثر هستند.

نصیری، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس، سرفه در هنگام فعالیت و خواب را از مهمترین علایم آسم برشمرد و گفت: به منظور پیشگیری از آسم، شناسایی عوامل ایجاد کننده بیماری و اجتناب از ابتلاء به عفونت های ویروسی، ضروری است.

وی عوامل ژنتیکی و استعداد ابتلاء به عفونت های ویروسی در ابتلا به بیماری آسم در کودکان را موثر دانست و گفت: 27 درصد کودکان شهری در استان کردستان مبتلا به علایم آسم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 درصد جمعیت کشور مبتلا به آسم هستند

13 درصد جمعیت کشور مبتلا به آسم هستند