مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1393 ساعت 22:382014-09-23اجتماعي

فارس گزارش می دهد گوهرتپه؛ میراثی مجروح در علفزار


گوهرتپه که گوهر بی نظیری از تاریخ و تمدن است، اکنون همچون میراثی مجروح در انتظار درمانی به نام بودجه و تدبیر مانده تا با اجرای طرح بزرگترین سایت موزه باز کشور دردهایش التیام یابد.

- " از بهشهر، گوهرتپه یکی از 150 محوطه و بنای تاریخی در محدوده شرقی ترین نقطه مازندران (نکا، بهشهر و گلوگاه) است، تحقیقات و پژوهش های باستان شناسان حکایت از تاریخ 7 هزار ساله این شهر کوچک حاشیه خزری دارد.

چندی پیش به اتفاق یکی از دوستان وارد محوطه تاریخی گوهرتپه در شهر رستمکلا شدیم، هنوز پا به سایت موزه نگذاشته بودیم که با کمال تعجب گله ای گوسفند توجه مان را به خود جلب کرد.

  گوهرتپه، هیچ حصاری پیرامون خود ندارد فقط حفاظی از شبکه های سیمی است که دورتادور اسکلت ها و اشیای کشف شده در این تمدن کوچک، کشیده شده است و باقی محوطه آن، علفزار و اراضی کشاورزی است.

باستان شناسان بر این عقیده اند که با احتساب فضای فعلی، حداقل باید 50 هکتار از زمین های اطراف گوهرتپه خریداری شود تا وارد فصل های جدیدی از اکتشافات شوند.

  *جراحی گوهرتپه به صلاح نبود با نگاهی اجمالی به وضعیت گوهرتپه که تاریخی گرانبها از مردمان سرزمین کهن آریایی ها است؛ می بینیم که این تمدن منحصر به فرد همچون پیکری است که در مقطعی از زمان مورد جراحی قرار گرفته و سپس بدون هیچ بخیه و پانسمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد گوهرتپه؛ میراثی مجروح در علفزار

فارس گزارش می دهد گوهرتپه؛ میراثی مجروح در علفزار