مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1393 ساعت 03:332014-09-19اقتصادي

طرح مدیریت واردات خودرو، خوب یا بد؟


طرح «مدیریت واردات خودرو»در حالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که برخی از مخالفان این طرح خواهان ارائه طرح "آزادسازی واردات خودرو" به کشور شده اند.

- طرح مدیریت واردات خودرو در حالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که برخی از مخالفان این طرح خواهان ارائه طرح "آزادسازی واردات خودرو" به کشور شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال افزایش واردات خودرو به کشور در سال های اخیر طرحی با عنوان مدیریت واردات خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

در این طرح پیش بینی شده که واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران قطع و از کشورهایی که روابط چندان دوستانه ای با ایران ندارند تعرفه بیشتری اخذ شود.

همچنین تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی از دیگر پیشنهادات ارائه شده در این طرح است.

در حالیکه با اجرایی شدن این طرح واردات خودرو به کشور محدود خواهد شد برخی کارشناسان با اجرایی شدن آن مخالف بوده و معتقدند اجرای آن حاصلی جز تضییع حقوق مصرف کنندگان و عدم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: طرح مدیریت واردات خودرو یعنی افزایش انحصار در بازاری که هم اکنون نیز انحصاری است بنابراین باید از تایید و اجرایی شدن آن خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مدیریت واردات خودرو، خوب یا بد؟

طرح مدیریت واردات خودرو، خوب یا بد؟