مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 14:522014-09-02اقتصادي

بحران آب در اردبیل به اوج نگرانی رسید


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وضعیت آب در دشت اردبیل با توجه به تراز منفی آورد در مقابل مصرف بسیار نگران کننده است و باید فکر اساسی در مصرف بهینه آب و منابع انجام شود.

- نسخه قابل چاپ " به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم" از اردبیل، عدیل سروی در نشست مشورتی با رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: ما وضعیت حادی را در منابع آب به ویژه تامین آب مورد نیاز برای کشت محصولات تابستانی و حتی پاییزی داریم و ملزم هستیم تا با تغییر الگوی کشت، مصرفمان را در این بخش به حداقل ربرسانیم.

وی تولید محصولات ارگانیگ و پاک را در کاهش مصرف سموم کود شیمیایی یکی از توفیقات استان دانست و گفت: ما با بهره گیری از ظرفیت 11 کلینیک تولید مواد بیولوژیکی سعی داریم تا جبهه این مبارزه را تقویت کنیم.

سروی بیان کرد: بیش از 20 هزار هکتار از ارضی استان اردبیل تحت پوشش روش های مبارزه به شکل نوین و بیولوژیک قرار گرفته به طوری که همچنان دامنه این فعالیت به شکل گسترده و با تقویت جبهه تولید محصولات سالم مورد تاکید است.

وی استان اردبیل را استان پیشرو در تولید محصول سالم و ارگانیک خواند و افزود: اردبیل در تولید عدس که صاحب رتبه ممتاز است بدون سم و کود توانسته محصولی کیفی و مناسب ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب در اردبیل به اوج نگرانی رسید

بحران آب در اردبیل به اوج نگرانی رسید