مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 12:532014-09-02بين الملل

فاش شدن اسناد آمریکا یی ها درخصوص مساله سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی


دولت آمریکا اسناد محرمانه بسیار مهمی را درخصوص تحول روابط با رژیم صهیونیستی و موضع دولت های پیشین آمریکا درباره سلاح های هسته ای این رژیم فاش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از(ایسنا)، به نوشته روزنامه السفیر لبنان، دولت آمریکا اسناد محرمانه مهمی را در خصوص تحول روابط با رژیم صهیونیستی درباره مساله سلاح های هسته ای این رژیم فاش کرد.

این در حالی است که دولت های پیشین آمریکا مانع انتشار هرگونه اطلاعات رسمی درخصوص این مساله شده بودند و بیشتر این اسناد و مدارک به دوره ریچارد نیکسون، یکی از روسای جمهوری آمریکا باز می گردد که سیاست چشم پوشی را در خصوص مساله هسته ای رژیم صهیونیستی در پیش گرفته بود.

تاسیسات اتمی دیمونا اسراییلاین اسناد به زمانی بر می گردد که گولدا مایر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر 1969 به کاخ سفید سفر کرد و در آن هنگام اسراییل مخالفت خود را با سه مساله به آمریکا اعلام کرد.

یکی مخالفت با معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، دوم مخالفت با قبول نظارت آمریکا بر راکتور دیمونا و سوم مخالفت با ربط دادن مساله تحویل گرفتن جنگنده ها با کوتاه آمدن از تولید سلاح هسته ای یا موشک های زمین به زمین از نوع "اریحا" بود که می توانستند به پایتخت های کشورهای عربی در قاهره، دمشق، امان و بیروت ضربه وارد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاش شدن اسناد آمریکا یی ها درخصوص مساله سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی

فاش شدن اسناد آمریکا یی ها درخصوص مساله سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی