مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1393 ساعت 02:582014-09-01اقتصادي

گزارش ویژه وزارت کار از وضعیت امنیت شغلی/ 93 درصد قراردادهای کار یکساله شد!


وزارت کار با اعلام تغییر وضعیت بیش از 93 درصد کل قراردادهای کار به موقت یک ماهه، 3 ماهه و بعضا یکساله، مدل جدید امنیت شغلی کارگران را به شورای مشاوره 3 جانبه ملی ارائه و گزارش تازه ای از وضعیت قرارداد کار در کشور ارائه کرد.

- طراحان مدل تامین امنیت شغلی کارگران برای حذف کامل قراردادهای سفیدامضا، پیشنهاد "برد - برد" را برای مذاکره کارگران و کارفرمایان مطرح کردند که برای کارفرمایان اختیار فسخ قرارداد و برای کارگران نیز تبدیل قراردادهای موقت به دائم را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، وزارت کار با ارائه مدل جدیدی در راستای تامین امنیت شغلی کارگران و تامین امنیت سرمایه گذاری کارآفرینان، گزارش از وضعیت نامناسب قراردادهای کار در کشور ارائه کرد.

در بخش آسیب شناسی گزارش وزارت کار اعلام شده که وضعیت بیش از 93 درصد قراردادهای کار کشور به موقت یکماهه، 3 ماهه و بعضا یکساله تغییر یافته است.

همچنین در این گزارش به کاهش شدید انگیزه و شادمانی در نیروی کار در کنار سهم ناچیز بهره وری عوامل تولید در رشد اقتصادی (کمتر از 13 درصد) و کاهش تعلق و حمایت سازمانی نیروی کار در کشور پرداخته شده است.

وزارت کار در بخش عارضه یابی موانع سرمایه گذاری در ایران مطرح کرده است: پایین بودن رتبه شاخص سهولت کسب و کار (رتبه ایران 144 است)، منف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش ویژه وزارت کار از وضعیت امنیت شغلی/ 93 درصد قراردادهای کار یکساله شد!

گزارش ویژه وزارت کار از وضعیت امنیت شغلی/ 93 درصد قراردادهای کار یکساله شد!