مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1393 ساعت 07:532014-08-30اقتصادي

ایران به دنبال افزایش دوبرابری صادرات گاز به ترکیه


در حالی که حکم دادگاه ایران و ترکیه درباره قیمت گاز صادراتی ایران به این کشور تا پایان مهرماه اعلام می شود، ایران در حال ظرفیت سازی برای افزایش حجم صادارت گاز به دو برابر حجم فعلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ایران در حالی در صدد ایجاد ظرفیتهای جدید تولید گاز در کشور و افزایش حجم صادرات به ترکیه است که ترکیه پیش تر شکایتی را از ایران به دلیل پایبند نبودن به حجم گاز صادراتی و همچنین بالا بودن قیمت به دادگاه بین المللی ارائه داد است.

از قرارداد صادرات گاز به ترکیه تا شکایت از ایران بر اساس قرارداد 25 ساله ای که ایران و ترکیه در سال 1996 برای صادرات سالانه تا 10 میلیارد متر مکعب گاز امضا کردند، از سال 2002 ایران روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به ترکیه صادر می کند به طوری که ایران در سال 2013 با صدور حدود 8 میلیارد متر مکعب، پس از روسیه دومین تامین کننده گاز ترکیه شد.

اما بهمن ماه گذشته شرکت بوتاش ترکیه با طرح ادعای بالا بودن قیمت گاز صادراتی و تعهد نداشتن ایران به حجم قرارداد، شکایتی را به دادگاه بین المللی ارائه کرد.

بهمن ماه 92 بود که شرکت بوتاش ترکیه با دو ادعا که اولا از8 آذرماه سال 92 صادرات گاز ایران به این کشور به میزان مورد توافق نبوده و 25 درصد از حجم آن کاسته شده است و از سوی دیگر قیمت گاز صادراتی ایران به ترک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به دنبال افزایش دوبرابری صادرات گاز به ترکیه

ایران به دنبال افزایش دوبرابری صادرات گاز به ترکیه