مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1393 ساعت 07:032014-08-30اقتصادي

کرج؛ باغ شهر دیروز و کلانشهر امروز


تراکم جمعیت و استقرار 44 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور باعث شده تا کرج پس از تهران و مشهد سومین کلانشهری باشد که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند؛ - البته آلودگی هوا تنها مشکل زیست محیطی استان البرز نیست؛ برای درک بهتر مسایل به استان البرز و منطقه البرز جنوبی سفری کردیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، استان البرز با مساحتی حدود 520 هزار هکتار معادل 4/4 درصد مساحت کشور، جمعیتی بالغ بر 4/7 میلیون نفر را در خود جا داده است که این جمعیت سالانه با 3.

5 درصد رشد، افزایش می یابد، جمعیتی که عمدتا با مهاجرت همراه است و نه رشد طبیعی، این به آن معناست که افراد با حضور در استان نیازهایی را هم با خود به همراه می آورند.

در ابتدای این سفر به پاسگاه محیط بانی پورکان، رفتیم تا از تاسیسات پایش آب رودخانه بازدید کنیم.

فردین حکیمی - رییس سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان کرج از پایش مداوم آب رودخانه کرج توسط سه ایستگاه سنجش سلامت به خبرنگاران می گوید.

به گفته او، از سال 1346 رودخانه کرج به دلیل تامین آب شرب تهران و کرج اهمیت زیادی پیدا کرده و پایش آن مرتبا انجام می شود.

حکیمی با بیان این که رودخانه کرج یکی از مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست و تاثیر گذار در حفظ حیات وحش این منطقه است، افزود: تا کنون اقداماتی جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرج؛ باغ شهر دیروز و کلانشهر امروز

کرج؛ باغ شهر دیروز و کلانشهر امروز