مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1393 ساعت 06:182014-08-23پزشكي

پژوهشگاه رویان در درمان بیماری های ارتوپدی عملکرد جهانی دارد


عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به موفقیت چشمگیر و جهانی این مرکز در درمان بیماری های ارتوپدی، از آمادگی این مرکز علمی برای همکاری با متخصصان ارتوپدی سراسر کشور برای درمان مشکلات ناشی از پارگی غضروف و روماتیسم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محسن عمادالدین پیش از ظهر شنبه در بازدید از مرکز بانک بند ناف خود اردبیل اضافه کرد: این مرکز با اسفاده از سلولهای بنیادی توانسته به موفقیت های بزرگی در این زمینه دست یابد و متخصصان ارتوپدی می توانند از این استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در درمان پارگی غضروف، نمونه های کوچکی از اطراف ضایعه برداشت و تحت شرایط خاص به موسسه رویان ارسال می شود، ادامه داد: در مدت سه هفته تا یک ماه با مهندسی بافت، الگوبرداری از نمونه ارسالی و استفاده از سلول های بنیادی با کشت بافت، غضروف مورد نیاز برای ترمیم ضایعه تهیه و جای گذاری می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان هزینه این کار را 20 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: انجام این کار در خارج از کشور 300 الی 400 میلیون ریال هزینه دارد.

وی در مورد روش درمان روماتیسم نیز تصریح کرد: در این روش از لگن بیمار مقداری مغز استخوان برداشت می شود که دارای سلول های بنیادی غضروف ساز است، سپس این سلول هادر شرایط آزمایشگاهی در پژوشگاه رویان کشت و بعد از آماده شدن به محل رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگاه رویان در درمان بیماری های ارتوپدی عملکرد جهانی دارد

پژوهشگاه رویان در درمان بیماری های ارتوپدی عملکرد جهانی دارد