مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 مرداد 1393 ساعت 06:182014-08-17اجتماعي

خودکشی بیش از چهارهزار نفردر سال گذشته


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه خودکشی در سطح کشور افزایش یافته، افزود: چهار هزار و 55 نفر در سال گذشته(1392) در اثر خودکشی جان باخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، احمد شجاعی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مطالعات پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: این آمار نگران کننده است و نشان می دهد که سلامت روانی جامعه مطلوب نیست.

وی مهمترین علل پیشگیری از خودکشی را فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید آموزش ببینند که برای اندکی ناملایمات، نباید دست به اقدامات خطرناک و نگران کننده بزنند.

شجاعی ادامه داد: نظام باید بتواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و ما که مدعی نظامی بر مبنای اسلامی هستیم، در خیلی از زمینه ها عقب مانده ایم و این جای افت دارد.

وی برای نمونه به بحث اعتیاد اشاره کرد و گفت: اعتیاد که خود منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی شده، عامل 55 درصد طلاق، 65 درصد همسرآزاری، 30 درصد کودک آزاری و 25 درصد قتل در کشور است و از هر 216 هزار زندانی، 96 هزار نفر مرتبط با اعتیاد هستند.

به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، براساس نظرسنجی، اولین نگرانی 95 درصد مردم موضوع اعتیاد است.

شجاعی سپس با اشاره به بحث نزاع افزود: خوشبختانه آمار نزاع نسبت به سال 91 اندکی کاهش یافته اما این آمار باز هم بسیار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکشی بیش از چهارهزار نفردر سال گذشته

خودکشی بیش از چهارهزار نفردر سال گذشته