مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1393 ساعت 11:482014-08-04بين الملل

شصت و نهمین سالگرد بمباران هیروشیما؛ جهان هنوز نگران جنگ هسته ای


69 سال قبل در چنین روزی نخستین بمب هسته ای توسط آمریکا بر سر مردم هیروشیما فرود آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری تایمز دموکرات؛ 69 سال قبل در جریان جنگ جهانی دوم، نخستین بمب اتمی توسط ارتش آمریکا بر سر مردم بی دفاع هیروشیمای ژاپن انداخته شد که باعث شد بین 80 تا 140 هزار نفر در جا کشته شوند.

هم چنین سه روز پس از فاجعه در نهم آگوست هیروشیما، آمریکا از بمب هسته ای دیگری در شهر ناکازاکی استفاده کرد که باعث کشته شدن 74هزار نفر دیگر شد.

از هنگام بروز این فاجعه تاکنون؛ جهان همیشه خطر استفاده از بمب های اتمی که اکنون تعداد آن ها به حدود 17هزار کلاهک هسته ای می رسد را حس کرده است.

این در حالی است که تاکنون تلاش های زیادی از سوی سران کشورهای مختلف برای رفع خطر استفاده از بمب های اتمی و محدود کردن آن ها انجام شده است که اخیرا نیز با پیشرفت های روبه رو بوده است.

در سال گذشته تلاش های مهمی در جهت محدود کردن بمب های اتمی و آشکار شدن خطرهای احتمالی استفاده از آن ها برای جهان انجام شده است.

یکی از این تلاش ها که در دسامبر 2013 انجام شد؛ انتشار گزارشی از سوی سازمان بین المللی فیزیکدانان بود که در جهت جلوگیری از وقوع جنگ اتمی و شناسایی خطرهایی است که استفاده از این گونه بمب ها می تواند ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شصت و نهمین سالگرد بمباران هیروشیما؛ جهان هنوز نگران جنگ هسته ای

شصت و نهمین سالگرد بمباران هیروشیما؛ جهان هنوز نگران جنگ هسته ای