مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1393 ساعت 08:582014-08-04پزشكي

چهار سبک فرزندپروری


یک روانشناس با معرفی 4 سبک فرزندپروری، کودکان لوس، پرتوقع، بی دست و پا و بی اراده را ناشی از سبک فرزندپروری سهل گیرانه عنوان کرد و از والدین خواست تا 2 سال و نیم بعد از تولد تمام خواسته های فرزند خود را بپذیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، امیرمحمد شهسوارانی اظهار داشت: خانواده معمولاً دارای هسته ای است که از دو جنس مکمل تشکیل می شود که این افراد با پیوند سببی با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند و سایر افراد بر اساس پیوند سببی و نسبی به یکدیگر وصل می شوند.

وی افزود: اگر خانواده هسته ای باشد شامل پدر، مادر و فرزند خواهد بود و اگر قرار باشد خانواده به طوری گسترده تشکیل شود علاوه بر والدین و فرزندان پدر بزرگ، مادر بزرگ و عمو زاده ها نیز در کنار هم زندگی خواهند کرد.

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: در حال حاضر به دلیل زندگی مدرن و محدود شدن فضاها خانواده ها به نوع هسته ای تبدیل شده اند.

وی افزود: کارکرد خانواده ها تولید نسل آینده است و مهمترین فاکتور خانواده بحث انتقال فرهنگ به نسل آتی است که حداقل 14 آیتم اصلی دارد.

زبان آموزی، فرآیند اجتماعی شدن، نحوه تفکر، علم آموزی، آشپزی، تبادلات اجتماعی و نحوه تولید سرمایه که شامل مالی، فرهنگی و اجتماعی می شود جزو این آیتم ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار سبک فرزندپروری

چهار سبک فرزندپروری