مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 مرداد 1393 ساعت 08:322014-08-01پزشكي

معتادان خود معرف در اردبیل زندانی نمی شوند


معتادان خود معرف که آمادگی برای ترک اعتیاد در کمپ های اقامتی موقت داشته باشند در استان اردبیل راهی زندان نشده و به عنوان بیمار تحت مراقبت قرار می گیرند.

- مراد فتحی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: اعتیاد هرچند عامل بسیاری از جرائم و نابه هجاری های اجتماعی محسوب می شود اما اگر به موقع درمان شود افراد معتاد به راحتی می توانند با بهره گیری از راهکارهای پیشگیرانه و درمان مستمر سلامتی خود را بازیافته و به جامعه باز گردند.

وی گفت: نباید احساس کنیم که هر جرمی را می توان با زندانی کردن مجرمان و اعمال حبث از بین برده و آثار آن را به حداقل برسانیم بلکه برخلاف این نظریه باید تلاشمان بر این باشد که حبس زدایی در دستور کار قرار گرفته و به جای زندان به دنبال اعمال راهکار های جایگزین در مجازات مجرمان باشیم که هم به نفع جامعه باشد و هم به کاهش جمعیت کیفری کمک کند.

فتحی با بیان اینکه بهترین عرصه برای این کار، عرصه کار و تلاش و حضور در سنگر فعالیت های تولیدی، اقتصادی و درآمدزا است، افزود: سازمان زندان ها با تقویت برنامه های آموزشی، مهارتی، فنی و حرفه ای برای زندانیان به دنبال ایجاد فضای کارگاهی کسب و کار و اشتغال است تا هم پروژه ها به سامان رسیده و هم از بابت فضای اشتغال بعد از پایان محکومیت برای زندانیان محدودیت ایجاد نشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معتادان خود معرف در اردبیل زندانی نمی شوند

معتادان خود معرف در اردبیل زندانی نمی شوند