مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1393 ساعت 19:082014-07-31دانش

هشتاد سالگی دانشگاه تهران به روایت سی و دومین رییس


به جرات می توان سردر دانشگاه تهران یکی از نوستالوژیک ترین نمادهای کشورمان ایران است، سردر دانشگاهی که نه تنها ایرانیان بلکه جهان نیز آن را به عنوان نماد آموزش عالی ایرانی می شناسند.

- دانشگاه تهران در قلب پایتخت و مهد تحولات اجتماعی و علمی کشور است و امروز با هشتاد سال قدمت و دارا بودن 26 دانشکده و پردیس و مرکز تحقیقات و بیش از 35 هزار دانشجو سهم بسزایی در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارد.

به دلیل اهمیت دانشگاه تهران و تاثیرگذاری آن بر سایر دانشگاه ها، همواره تحولات این دانشگاه از نزدیک رصد می شود.

انتخابی شدن رییس دانشگاه براساس نظر و آرای اعضای هیات علمی یکی از این تحولات است که در دولت یازدهم محقق شد و طی آن اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در یک فرایند دموکراتیک دکتر محمود نیلی احمدآبادی استاد تمام مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه و رییس سابق دانشکده فنی را به عنوان سی و دومین دانشگاه تهران انتخاب کردند.

با دکتر نیلی که از 19 خرداد 93 با حکم وزیر علوم به عنوان سرپرست دانشگاه تهران معرفی و منصوب شد، درباره حال و روز امروز دانشگاه تهران به گفت وگو نشستیم، گفت وگویی که یک ساعت و اندی به طول انجامید و طی آن دکتر نیلی از ویژه برنامه های 80 سالگی دانشگاه تهران، راهکارهای ارتقای جایگاه بین المللی با وجود کسری بودجه دانشگاه ، سرانجام ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشتاد سالگی دانشگاه تهران به روایت سی و دومین رییس

هشتاد سالگی دانشگاه تهران به روایت سی و دومین رییس