مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1393 ساعت 12:232014-07-31سياسي

سندروم «آشیانه خالی» چیست؟


یک روانپزشک با تأکید بر نیاز انسان به برقراری روابط اجتماعی، خواستار توجه به نیازهای روانی کودکان، سالمندان و بیماران برای دید و بازدید به ویژه در مناسبات ملی و مذهبی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، علی باغبانیان با اشاره به نیاز انسان ها به برقراری روابط اجتماعی، اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای هر انسانی به نیاز به ارتباطات اجتماعی و عاطفی است؛ انسان از لحظه تولد تا مرگ نمی تواند خود را از این روابط خارج کند.

به طور قطع در این موضوع شرایط مد نظر نیست و یک نوزاد، بیمار و سایر افراد نیز به ارتباط نیاز دارند.

وی افزود: عدم برقراری ارتباط، مشکلاتی را برای فرد همراه دارد؛ نخستین تکیه گاه نوزاد، مادر است و تمام نیازهای او توسط مادر مرتفع می شود.

همین کودک در سن 3 الی 4 سالگی به سمت پدر می رود و بعد از آن، این شبکه ارتباطی به سایر اعضاء خانواده و جامعه تسری پیدا می کند.

این متخصص حوزه بهداشت روان تأکید کرد: مطالعات علمی نشان می دهد که فرد هر قدر ارتباطات اجتماعی و عاطفی بهتر و سالمتری داشته باشد از سلامت روانی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

جالب است در حوزه ارتباطات عاطفی کسی نمی تواند جای فرد دیگری را بگیرد و محبت به والدین، همکار و دیگران متفاوت است؛ یعنی افراد می توانند در عین حال به همه توجه و محبت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندروم «آشیانه خالی» چیست؟

سندروم «آشیانه خالی» چیست؟