مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1393 ساعت 18:432014-07-28دانش

افزایش ظرفیت ذخیره انرژی با نانوذرات


محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور به دنبال استفاده از نانوذرات برای افزایش ظرفیت ذخیره ی انرژی برای خودروهای هیدروژنی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری ایسنا، محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL) به دنبال استفاده از نانوذرات برای افزایش ظرفیت ذخیره ی انرژی برای خودروهای هیدروژنی هستند.

به گفته ی براندون وود، از دانشمندان LLNL، تیم این پروژه از طریق تئوری و مدل سازی و با استفاده از نانوذرات اثربخش تر برای ذخیره ی هیدروژن، به دنبال رفع محدودیت های حرکتی کنونی هستند.

این پروژه از ماه جولای سال 2014 میلادی آغاز شده و با همکاری دانشگاه میشیگان جورجیا تک و نیز حمایت تجربی آزمایشگاه های ملی ساندیا، انجام می شود.

وود و همکارش ووک هئو، برای بررسی راهکارهای ذخیره ی هیدروژن با ظرفیت بالای مبتنی بر نانوذرات، از مدل سازی چندمقیاسی استفاده می کنند.

در واقع این مواد جدید قادرند بلافاصله هیدروژن را در خودرو جذب و منتشر کرده و در عین حال مقدار گاز مورد نیاز برای ورود به باک خودرو را کاهش دهند.

برخلاف باک های کنونی ذخیره ی هیدروژن، باک های جدید کوچک تر هستند.

به گفته ی وود، نانوذرات بوروهایدرید منیزیم (Magnesium borohydride) ظرفیت ذخیره انرژی بالایی دارند و نیز بسیار تغییرپذیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت ذخیره انرژی با نانوذرات

افزایش ظرفیت ذخیره انرژی با نانوذرات