مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1393 ساعت 16:532014-07-23سياسي

رویت هلال ماه در غروب یکشنبه میسر نیست


علمای اهل سنت و یا نماینده ای از سوی آنها به همراه روحانی شیعه گروه های رصد را همراهی می کند که در صورت مشاهده ماه شوال به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می شود.

- مسئول علمی ستاد استهلال استان گلستان گفت: روز یکشنبه پنجم مرداد، اگرچه سن ماه زیاد است اما رویت هلال ماه در غروب این روزمیسر نیست؛ با توجه به محاسبات انتظار می رود که ماه مبارک رمضان 30 روزه باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، محمد باقر محمدشفیع عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان، افزود: با توجه به بومی سازی های انجام شده "قران نیرین" یعنی سمت یکسان ماه و خورشید اگرچه سن ماه در غروب روز یکشنبه 18 ساعت است اما به دلیل فاصله زاویه کم خورشید عرض دایر العروجی منفی و زودتر از خورشید غروب کرده و ماه رویت نمی شود.

وی ادامه داد: علاقمندان به رویت هلال ماه در غروب روز دوشنبه مصادف با 6 مرداد، مدت نیم ساعت فرصت رویت هلال ماه شوال را دارند که ارتفاع ماه در آن لحظه 5درجه و ضخامت آن به اندازه ای هست که بتوان آن را درشرایط مناسب و با چشم غیر مسلح و دوربین های دوچشمی دید.

محمدشفیع با تاکید بر اینکه این محاسبات جنبه علمی دارد و در خصوص اعلام ماه رمضان، اذن ولی فقیه لازم است، افزود: هواشناسی در این روز وضعیت جوی گلستان را خیلی مناسب نمی داند به همین دلیل شاید گروه های رصد استان برای رویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویت هلال ماه در غروب یکشنبه میسر نیست

رویت هلال ماه در غروب یکشنبه میسر نیست