مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1393 ساعت 06:232014-07-23اقتصادي

غل و زنجیر شایعات بر گردن عمران شهری/ بافت فرسوده کرمان دردسرساز شد


هر چند در روزهای اخیر بارها شایعات تخریب خانه های تاریخی در کرمان تکذیب شده اما همزمان با دور جدید اقدامات مرمت، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی، - موج شایعات نگران کننده به راه افتاده که احتمالاً نتیجه ای جز رهاسازی مجدد بافت تاریخی کرمان به حال خود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، شهر کرمان یکی از کهنترین شهرهای ایران محسوب می شود و این شهر را می توان در قدیمی ترین نقشه های ایران نیز جستجو کرد نتیجه این حضور همیشگی کرمان در پهنه تاریخ پارس هزاران ابنیه تاریخی و بناهای منحصر به فردی است که نشان دهنده اوج تمدن و داشته های تاریخی کرمانیان است.

طبق آمار موجود کرمان بیشترین تعداد بناهای تاریخی ثبت ملی را نیز در خود جای داده که اکثر این بناها در مرکز شهر و در محدوده بافت تاریخی کرمان قرار گرفته اند که البته سال ها به حال خود رها شده بودند و به دلیل مخروبه شدن فرسودگی شدید، عدم مرمت و بازسازی و بروز مشکلاتی در ارائه خدمات شهری به دلیل نوع خاص بافت تاریخی مردم بومی این مناطق رفته رفته از مرکز شهر به سمت مناطق نو ساز شهر از جمله مناطق غربی کوچ کردند.

تخریب تدریجی بناهای تاریخی در قلب شهر کرمان نتیجه کوچ مردم بومی کرمان از بافت تاریخی کرمان رهاسازی بسیاری از این خانه ها و در نهایت تخریب تدریجی آنها شد و در بهترین حالت نیز بافت تاریخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غل و زنجیر شایعات بر گردن عمران شهری/ بافت فرسوده کرمان دردسرساز شد

غل و زنجیر شایعات بر گردن عمران شهری/ بافت فرسوده کرمان دردسرساز شد