مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1393 ساعت 05:372014-07-23پزشكي

عفونت بیمارستانی هر روز قربانی می گیرد


عفونت های بیمارستانی روزانه ده ها نفر را در معرض جراحت و ناتوانی قرار می دهد و به دلیل بی توجهی پزشکان و نبود نظام ثبت در کشور، - "، امروزه دیگر مقصر اصلی مرگ و میر در کشور بیماری های واگیر نیست.

شیوع بیماری های غیرواگیر مانند سرطانها،دیابت،بیماری های قلبی، تصادفات و حوادث،سبک زندگی نامناسب، اعتیاد و غیره متهم ردیف اول فوت ایرانی ها شده است.

از طرفی پیشرفت روشهای درمانی و تولید داروهای جدید، امید تازه ای را در بین بیماران به وجود آورده به طوری که دیگر کمتر بیماری وجود دارد که به دلیل ابتلا به بیماری های ساده و جراحی های کوچک و پیش پا افتاده با خطر مرگ دست و پنجه نرم کند.

این در حالی است که با وجود تمام بارقه های امید،عواملی به ظاهر ساده، روزانه مرگ بسیاری از بیماران را در بخشهای ICU و حتی در اتاق های جراحی عمومی رقم می زند.

عفونت بیمارستانی که به گفته متخصصان عفونی در کشور ثبت نمی شود به عاملی مرگبار مبدل شده است.

عاملی که می توان با شست وشوی دست از سوی پزشک و پرستار،تجویز مناسب آنتی بیوتیک از سوی پزشک،عدم بستری طولانی مدت در بیمارستان و حتی مصرف نکردن خودسرانه آنتی بیتویک از سوی مردم، آن را کنترل کرد.

عفونت بیمارستانی (Hospital-acquired infection) عفونتی است که در بیمارستان بیمار به آن آلوده می شود مثلاً بیمار دچار شکستگی پا در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفونت بیمارستانی هر روز قربانی می گیرد

عفونت بیمارستانی هر روز قربانی می گیرد