مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1393 ساعت 04:182014-06-23اقتصادي

توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته اولویت صنایع دستی ایلام است


مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته و فرش دستباف اولویت صنایع دستی ایلام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، عبدالمالک شنبه زاده شامگاه یکشنبه در جمع صنعتگران ایلامی اظهار داشت: ظرفیتها و پتانسیلهای استان ایلام در بخش صنایع دستی بسیار زیاد است چراکه استان ایلام منطقه ای عشایرنشین است و صنایع دستی آن به ویژه گلیم گل برجسته شهرت ملی دارد.

وی ادامه داد: بخش صنایع دستی استان ایلام جای کار بسیار دارد و توسعه این بخش در استان نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان نیز دارد به طوری که 19 کارگاه تولیدی و انفرادی خانگی در حوزه گلیم نقش برجسته در استان دایر و فعال است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام فعال هستند که بیش از 90 درصد آنها را بانوان استان تشکیل می دهند.

وی بیان داشت: راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و سوغات محلی یکی از نیازهای استان ایلام در بخش صنایع دستی است و تعداد رشته های فعال صنایع دستی استان را 23 مورد است که در میان آنها گلیم نقش برجسته بیشتر مورد توجه هنرمندان است.

شنبه زاده بیان داشت: گلیم نقش برجسته از نظر اصالت و تولید مهمترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته می تواند مکانی جدید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته اولویت صنایع دستی ایلام است

توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته اولویت صنایع دستی ایلام است